Mera från Sömnskolan

Svårt att somna?

Gör övningen liggande på rygg i sängen vid läggdags.

Lägg handen på magen och känn efter hur handen rör sig i takt med dina andetag.  (ca. 30 sekunder)

Andas sedan in och räkna samtidigt till två (sekunder)

Håll sen andan inne och räkna samtidigt till två

Andas ut och räkna samtidigt till två

Håll andan ute och räkna samtidigt till två

Upprepa två gånger till 

Byt sedan ut alla tvåor till treor och gör så totalt tre gånger

Gå sedan tillbaka ända till början av övningen och gör den en gång till.

Sov gott!


IDROTT

Många idrottare använder sig av sömnträning för att prestera ännu bättre. Ju bättre sömnkvaliteten är desto

snabbare sker den fysiska återhämtningen

mera stärks den mentala kapaciteten

mera stärks immunförsvaret

bättre behåller du koncentrationen

mindre är skaderisken

snabbare sker inlärningen av nya rörelser, och ny teknik

bättre sover du inför viktiga tävlingar/matcher

Föreläsningar

Vad händer när vi sover?

Vad händer när vi inte sover?

Hur påverkar stress sömnen?

Varför använder fler och fler idrottsmän sömnträning?

Coaching i grupp och individuellt

Lär dig grunderna i sömnträning. Träna vid behov eller under en längre tid. Sömnskolan Online

Jag har sovit bra varenda natt sedan jag började med sömnövningarna, Också nu under tävlingarna då det är långa och tuffa dagar har jag återhämtat mej riktigt bra under natten.😊
— Camilla, 15 år

Allt det här kan vi alltså själva påverka. Och det bästa av allt, vanligtvis räcker några minuters träning per kväll!


Mediyoga Live

Direkt i din mobil, dator eller surfplatta.

Nu kan du få den där sköna avslappnade känslan utan att vara på plats.

Det enda du behöver är en mobil, dator eller surfplatta. Länken till livesändningen kommer på din mail ungefär ett dygn innan sändningen. Det enda du behöver göra är att klicka på den och sen är det bara att njuta av yogastunden oberoende var du är.

Datum: kommer inom kort

Tid: 19.30-20.00

Anmälan: johnny@yogastudio.fi


Få ut det mesta av Mediyoga Live:

  • Förbered en bekväm och så lugn plats som möjligt.
  • Sitta på stol eller golv?
  • Säg åt personer i din närhet att du vill vara i lugn och ro en stund.
  • Lägg telefonen på ljudlöst
  • Testa länken när du får den. Om du ser en bild med Mediyoga Live så fungerar allt.

MediYoga är en en väldigt enkel och mjuk yogaform. Glöm alla bilder du sett på människor som visar invecklade och krävande yogapositioner. Du behöver varken vara vig eller stark för att hänga med på MediYoga. Övningarna är långsamma och mjuka och det vi fokuserar mest på under ett MediYogapass är att du skall slappna av och komma ner i varv.

20171029_141215

%d bloggare gillar detta: