Urheilijoille

Palaudu nopeammin samalla unituntimäärällä

Olethan varmistanut että pääset syvään ja palauttavaan uneen mahdollisimman nopeasti! Ja että että mahdollisimman suuri osa yön unitunneista olisi syvää ja palauttavaa unta!

Hyvin nukuttu yö varmistaa mm. että

  • palaudut fyysisesti ja psyykkisesti
  • aivot oppii paremmin päivällä harjoiteltuja liikkeitä, tekniikkaa ja muuta opittua
  • loukkaantumisvaara pienenee
  • vastustuskyky vahvistuu

Unen eri vaiheet

  • kevyt uni
  • syvä ja palauttava uni
  • REM-uni

Univalmennuksen tarkoitus

Voit itse vaikuttaa syvään ja palauttavaan unen määrän lisäämiseen. Ja yleensä muutaman minuutin harjoittelu riittää.

Yksin ja ryhmässä. Haluatko vaan tutustua uniharjoitteluun vai haluatko ottaa kaiken irti hyvästa nukutusta yöstä? Tehdään sinulle/teille juuri sopiva ohjelma:

  • Harjoittelet niin kauan kun itse haluat, 1-10 viikkoa
  • 1-5 minuutin harjoittelu/ilta riittää yleensä
  • Keskustellaan säännöllisesti sopivan somen kautta
  • Tavataan tarvittaessa

•••

Aamulla oli virkeämpi olo myös kovien kilpailujen jälkeen.

Mikael, 15 vuotias huippu-urheilija

Katso mitä Mikael teki

Katso tässä miltä Sömnskolanin ruotsinkielinen nettipalvelu urheilijoille näyttää

•••

Ylleensä muutaman minuutin harjoittelu illalla takaa riittävän hyvät yöunet.

20171029_141215