Naiset kärsivät enemmän unettomuudesta kun miehet

  • Joka kolmas aikuinen kärsii unettomuudesta
  • Naiset kärsivät unettomuudesta enemmän kuin miehet
  • Nukahtamiseen ja unen laadun parantamiseen voi usein itse vaikuttaa

”Huomasin joogaryhmissäni että ihmisten unilaatu parani joten aloin suunnittelemaan unettomuudesta kärsiville ohjelman”, Sanoo Johnny Granholm, Sömnskolanin perustaja. ”Taustalla oli koko ajan ajatus että ohjelma olisi niin lyhyt ja helppo että se sopisi kaikille ja mahtuisi jokaiseen arkeen”, hän jatkaa.

Ja siinä hän onkin onnistunut. Uniharjoittelut tehdään sängyssä tai tuolilla istuen, ja yleensä muutaman minuutin harjoittelu riittää. Ohjelma on 6-viikkoinen ja harjoittelut tehdään illalla ennen nukkumaanmenoa.

Granholm kertoo että moni kokevat jo muutaman viikon harjoittelun jälkeen positiivisen muutoksen unen laadussa ja että 6-viikon ohjelman jälkeen jopa 90% ovat huomannet positiivisen muutoksen.

Granholm on pitänyt uniryhmiä Vaasassa 2013 lähtien ja pstyy tänä päivänä ohjaamaan ihmisiä ympäri maata.

”Käytän netin tuomat mahdollisuudet työssäni joten enää ei ole väliä missä ihminen asuu, kaikki voivat osallistua”, sanoo Granholm.

Lue lisää

Henkilökohtainen univalmentaja

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s