Den bästa metoden för minskad stress

Ibland går det helt enkelt inte kortsiktigt att ändra på de faktorer som skapar arbetsrelaterad stress. Det kan handla om omorganisationer, nya arbetssätt eller resursbrist bara för att nämna några exempel. Och då hamnar personalen i kläm och stressen sprider sig till många i personalen. Trötthet, insomnings- eller sömnproblem, huvudvärk, koncentrationsproblem, irritabilitet och minskad arbetsglädje är några av de stressrelaterade symtom som brukar bli följden.

Få tänker på att sömnen är en av de effektivaste metoderna för att minska stress. Det är då vi återhämtar oss både fysiskt och psykiskt, förbereder oss för nästa dag. I den bästa av världar borde vi känna oss pigga och redo för en ny dag när vi utvilade vaknar utan väckarklocka på morgonen. Och i dagens hektiga samhälle, när hände det sist?

Inte heller många vet att man kan träna på både insomning och sömnkvalitet, allt för att få ut det mesta av sömnen och utan att man ens behöver sova fler timmar per natt.

Sömnskolan jobbar sedan 2013 med just det här både för privatpersoner och för personer inom elitidrotten. Och resultaten är entydiga. De allra flesta kan med några minuters träning vid läggdags förbättra sömnkvaliteten. Och på så sätt vakna upp lite piggare nästa morgon.

Sömnskolan erbjuder dessutom flera olika träningsformer; i grupp, självständigt online och man kan till och med få en personlig sömncoach om man vill.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: