Home

Sömnskolan

Syftet är att ge användaren enkla verktyg för att på egen hand förbättra insomning och sömnkvalitet. 

Sömnprogram

Visste du om att du kan träna på sömnen, precis som du kan träna din kondition, din styrka eller din snabbhet? Eller att det vanligtvis räcker med några minuters träning vid läggdags? Eller att många märker skillnad redan första veckan?

Föreläsningar

Sömn och återhämtning

Johnny har hjälpt både långdistanslöpare Camilla Richardsson och trestegshoppare Emma Pullola att sova bättre, trots att de redan sov bra. Redan efter tio dagar visade Emmas sömnuppföljning att sömnkvaliteten förbättrats och Camilla säger att hon sovit betydligt bättre sommaren 2019 än tidigare. Vi pratar bland annat om vad som händer i kroppen när vi sover, vad som händer i kroppen om vi inte sover, hur mycket vi behöver sova och vi går förstås igenom tips på hur vi kan förbättra sömnkvaliteten.

Minska din vardagsstress

Vill du lära dig mera om stress och stresshantering? Under en och en halvtimme pratar vi bland annan om vad som händer i hjärnan och kroppen vid stress, vad det är som skapar stress, varför vi reagerar så olika på stress och hur vi skall orka med vardagen i en föränderlig värld. Vi går också igenom de övningar för att minska stress som Johnny sedan 2010 lärt ut till tusentals personer.

För idrottare

Personlig sömncoach

Lär dig grunderna i sömnträning eller bli expert. Träna vid behov eller under en lägre tid. Tillsammans söker vi de övningar som passar just för dig och du bestämmer i vilken takt du tränar.

I media

Vasabladet

Det är synd att man väntar så länge. Det är viktigt att göra något. Men tidigare har det varit lite tabu att prata om sömnproblem. 
Läs hela reportaget här

Doktorn.com

Medicinsk yoga gör att man sover bättre, får ner stressnivån. Läs hela reportaget här

Blogg


Johnny Granholm

+358-(0)40-913 4896 | johnny@somnskolan.fi