Home


Sömnprogram

För dig som aktivt själv vill bidra till bättre insomning, sömn eller återhämtning.

  • Vill du vakna upp lite piggare?

    Somna snabbare. Sova bättre. Eller återhämta dig mer under natten.

  • Nytt, snabbt och effektivt

    Ett helt nytt sätt att förbättre sin sömn. Många kommer att märka skillnad redan de första dagarna och du kan börja träna redan idag

  • Vilket alternativ passar dig?

    Sömnskolan Online

    Program, text, bilder och videon online. Enkelt och modernt.

    Sömnskolan PDF

    Program, text och bilder samlat i ett PDF-dokument. Enkelt att skriva ut.

    Personlig sömncoach

    Tillsammans söker vi de övningar som passar just för dig? Du får stöd, motivation och hjälp i fyra veckor. Brukar vara elitidrottarnas favorit, Alla andra är precis lika välkomna!

Camilla hittade sin favoritövning

”Jag har sovit betydligt bättre än tidigare den här sommaren.”

Camilla Richardsson, långdistanslöpare, FM-guldmedaljör 2019



Föreläsning

permitterad personal • överbelastad personal • skiftesarbetare • studerande • idrottare

Sömn, vila och återhämtning

Johnny har hjälpt både långdistanslöpare Camilla Richardsson och trestegshoppare Emma Pullola att sova bättre, trots att de redan sov bra. Redan efter tio dagar visade Emmas sömnuppföljning att sömnkvaliteten förbättrats och Camilla säger att hon sovit betydligt bättre sommaren 2019 än tidigare. Vi pratar bland annat om vad som händer i kroppen när vi sover, vad som händer i kroppen om vi inte sover, hur mycket vi behöver sova och vi går förstås igenom tips på hur vi kan förbättra sömnkvaliteten.

Online eller på plats?

  1. Vi bestämmer datum och tid
  2. Hos er eller online? Föreläsningen kan hålls i flera olika forum, Youtube, Zoom och Teams. För Youtube behövs ingen appnedladning, deltagarna behöver bara klicka på den utskickade länken

Pris

195€ inklusive moms (+ ev resekostnad) till och med den 30 juni


Silvermedaljören förbättrade sin sömn på tio dagar

“Redan efter tio dagar visade min sömndata att sömnkvaliteten hade förbättrats.”

Emma Pullola. trestegshoppare, FM-silvermedaljör 2019


I media

Vasabladet

Det är synd att man väntar så länge. Det är viktigt att göra något. Men tidigare har det varit lite tabu att prata om sömnproblem. 
Läs hela reportaget här

Doktorn.com

Medicinsk yoga gör att man sover bättre, får ner stressnivån. Läs hela reportaget här

Övningarna som förbättrar insomning, sömn och återhämtining är enkla och effektiva.

Blogg


Johnny Granholm 

+358-(0)40-913 4896 | johnny@somnskolan.fi